چه جوری را برای چه راه انداخته‌ایم

    خیلی فرقی نمی‌کند که کسب‌وکارمان را تازه راه‌انداخته باشیم، یا چندین سال از فعالیت‌مان در زمینه مدیریت و هدایت یک بنگاه اقتصادی گذشته باشد. همه ما در طول روز (یا هفته، یا ماه، یا ...) با مسائل و موضوعاتی روبرو می‌شویم که تا پیش از این هیچ‌چیز درباره آن نشنیده‌ایم و هیچ اطلاعاتی در مورد آن نداریم. این موضوع می‌تواند شیوه انجام روالی اداری در سازمانی دولتی باشد، یا چگونگی استفاده از یک فناوری یا نرم‌افزار جدید در محل کار، یا انتخاب روشی مناسب برای انجام امور اجرایی در چاردیواری بنگاه اقتصادی‌مان.

    اگر وقت و فرصت پرسه‌زدن در سازمان‌های دولتی را داشته‌اید، احتمالا متوجه شده‌اید که در هر روز خیل عظیمی از همکاران ما وقت‌شان صرف سردرآوردن از چم‌وخم چگونگی انجام امور اداری می‌شود. می‌توان حدس زد که نیروی مشابهی هم بصورت پیوسته در کسب‌وکارهای مختلف کشور مشغول تعریف و اجرای روال‌های داخلی بنگاه‌های اقتصادی هستند و در خیلی از موارد به نظر می‌آید این یک "چرخ" است که روزانه هزاران بار از نو اختراع می‌شود!

    نیروی لازم صرف می‌شود و بالاخره پس از آشنایی با روال‌های بیرونی و برپا کردن سازوکارهای داخلی کسب‌وکار، همه‌چیز سامان می‌گیرد. حالا دیگر فرصت داریم تا به امور اصلی کسب‌وکارمان بپردازیم و چرخه‌هایی را که شناخته‌ایم و به‌راه‌انداخته‌ایم به حال خود رها کنیم تا کار خودشان را انجام دهند. مدتها (شاید سال‌ها) می‌گذرد و ما همچنان به آنچه ایجاد شده و "کار می‌کند" راضی هستیم. در صورتی که در طول زمان تغییراتی اتفاق افتاده و چه بسا راه‌ها و روش‌های بهینه‌تری بوجود آمده که با کمک آنها می‌توان کارها را آسان‌تر و بهینه‌تر به انجام رساند. اما ما از آن بی‌خبر هستیم و فرصت زیادی هم برای کندوکاو نداریم (شاید یکی از دلایلش این است که بالاخره چرخ‌های اولیه به نوعی مشغول چرخیدن هستند!)

    چه جوری را راه‌انداخته‌ایم تا ...

    به جوانانی که تازه قدم در راه مدیریت و هدایت کسب‌وکار گذاشته‌اند کمک کنیم راحت‌تر با چم‌وخم بنگاه‌داری در این مرزوبوم آشنا شوند. تا بتوانیم تجربه خودمان را با ایشان در میان بگذاریم و یکی از روش‌های ممکن برای انجام هر کاری را با ایشان در میان بگذاریم. تا از این طریق سعی کنیم که بنگاه‌های نوپای کشور، سریع‌تر و راحت‌تر از آنچه ما پشت سر گذاشتیم، زیرساخت‌های مورد نیاز کسب‌وکارشان را طراحی کنند و چرخ‌هایشان را به گردش درآورند.

    اگر سال‌هاست مشغول کسب‌وکار خود هستید ...

    ما فکر می‌کنیم برای شما هم حرفی برای گفتن داریم! همانطور که کمی بالاتر اشاره کردیم، در جهان همواره در‌حال‌تغییر امروز، بازنگری در چگونگی چرخیدن بعضی از چرخ‌هایی که مدتها پیش ساز‌وکار حرکت آنها را ایجاد کرده‌ایم احیانا می‌تواند ما را با ترفندهایی برای بهینه کردن امور و انجام کارها به روشی بهتر آشنا کند. از آن مهم‌تر، ما امیدواریم با دریافت بازخوردهای شما درباره پیشنهادها و راهنمایی‌های "چه جوری"، تجربه شما را نیز با دانسته‌های خود ترکیب کنیم و مطالبی غنی‌تر و ارزشمندتر برای روشن کردن راه کسب‌وکارهای نوپا عرضه نماییم.

    پس ما را از تجربیات و پیشنهادات خود محروم نکنید و همراه ما باشید ...

     

    مشترك خبرنامه ما بشويد ...

    نشاني را بصورت صحيح وارد كنيد
    برای لغو اشتراک خبرنامه به اینجا مراجعه کنید ...

    © كلیه حقوق این وب سایت متعلق به شركت چندرسانه‌ای نگاه امروز است
    استفاده از مطالب این پایگاه اطلاع‌رسانی بدون ذكر منبع مجاز نیست