پس از دریافت کد کارگاه از سازمان تامین اجتماعی، اگر کسبوکارتان بهگونهای است که در قالب قرارداد با کارفرمایان مختلف کار میکنید لازم است تا پس از عقد هر قرارداد، نسخهای از آن را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کنید. سازمان تامین اجتماعی با دریافت هر قراردادی که شما با یک کارفرما بستهاید، کدی به آن قرارداد اختصاص میدهد و از آن پس قرارداد مذکور با آن کد نزد سازمان تامین اجتماعی شناخته میشود. این سازمان کد اختصاص یافته به هر قرارداد را ردیف پیمان مینامد.
با مشخص شدن ردیف پیمان هر قرارداد، شما امکان مییابید تا:
- حق بیمه کارمندان/کارگران درگیر در آن قرارداد را با ذکر ردیف پیمان آن به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنید
- در پایان قرارداد، سازمان تامین اجتماعی تنها برای قراردادهای دارای ردیف پیمان برای شما مفاصا حساب صادر کرده و آن را جهت ارائه به کارفرما در اختیارتان قرار میدهد
بنابراین اگر با کارفرمای خود قراردادی عقد میکنید که در آن در خاتمه مدت قرارداد ملزم به ارائه مفاصا حساب از سازمان تامین اجتماعی هستید، لازم است تا در هنگام عقد قرارداد نسبت به دریافت ردیف پیمان برای آن قرارداد اقدام کنید.
مراحل دریافت ردیف پیمان قرارداد از سازمان تامین اجتماعی
برای دریافت ردیف پیمان هر قرارداد لازم است تا مراحل زیر را انجام دهید:
قدم | شرح اقدام |
---|---|
1
|
از کارفرمای خود نامهای با عنوان شعبه تامین اجتماعی مرتبط با محل اجرای کار دریافت کنید که در آن شما را بابت موضوع قرارداد جهت اخذ ردیف پیمان به ایشان معرفی کرده باشد |
فرم ابلاغ الکترونیکی مربوط به ردیف پیمان را تکمیل و مهر و امضا نمایید | |
3
|
به همراه نامه درخواست ردیف پیمان و دیگر مدارک لازم به واحد درآمد شعبه تامین اجتماعی محل اجرای کار مراجعه کنید |
فرم و بقیه مدارک را پس از تایید واحد درآمد برای ثبت به دبیرخانه شعبه تحویل دهید | |
5
|
مدارک ثبت شده در دبیرخانه را مجددا به واحد درآمد تحویل دهید |
6
|
واحد درآمد شعبه تامین اجتماعی پس از دریافت مدارک ثبت شده در دبیرخانه کد ردیف پیمان قرارداد را به شما اعلام خواهد کرد. همزمان این کد در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی در قسمت کارفرمایان > خدمات نامنویسی کارفرمایان > پیمانهای کارگاه قابل مشاهده خواهد بود |
مدارک لازم برای دریافت ردیف پیمان
برای دریافت ردیف پیمان لازم است تا مدارک زیر را به واحد درآمد شعبه تامین اجتماعی مرتبط با محل استقرار خود ارائه کنید:
- نامه از طرف کارفرما (واگذارنده قرارداد) (توجه: با کارفرما هماهنگ کنید تا حتما در نامه تنظیم شده شناسه ملی و کد کارگاه خود را ذکر نماید)
- اصل یا کپی برابر اصل قرارداد
- کپی آگهی تاسیس و تغییرات شرکت
- سایر مدارک مرتبط با فعالیت شرکت بر حسب مورد
- فرم تکمیل شده ابلاغ الکترونیکی
در هنگام تکمیل فرم ابلاغ الکترونیکی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
- در فرم ابلاغ الکترونیکی شما به سازمان تامین اجتماعی اجازه میدهید تا اطلاعرسانیهای مربوط به قرارداد شما را از طریق ابزارهای الکترونیک (پیامک و پست الکترونیکی) به شما ابلاغ و اعلام نماید. بنابراین دقت کنید که پس از تکمیل و ارائه این فرم همواره پیامکهای شماره همراه معرفی شده در فرم را بررسی کرده و نامههای ارسال شده به نشانی پست الکترونیک معرفی شده در فرم را مشاهده نمایید
- فرم را باید بصورت تایپ شده تحویل دهید. پس نسخهای از آن را در نرمافزار MS Word باز کرده و پس از تکمیل اطلاعات آن در داخل نرمافزار، متن تکمیل شده را چاپ بگیرید و مهر و امضا کنید
- در فرم لازم است تا به کد ردیف پیمان قرارداد جدید اشاره نمایید. برای اطلاع از کد ردیف پیمانی که به قرارداد جدید شما اختصاص خواهد یافت میتوانید به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید و در قسمت کارفرمایان > خدمات نامنویسی کارفرمایان > پیمانهای کارگاه کد ردیف پیمان آخرین قرارداد خود را بدست آورید. کد ردیف پیمان قرارداد جدید با افزودن عدد یک به کد قبلی بدست خواهد آمد (مثال: اگر کد آخرین ردیف پیمان شما 90000003 بوده است، ردیف پیمان قرارداد بعدی 90000004 خواهد بود)
- فرم نمونهای که در اینجا ارائه شده با فرض اینکه توسط مدیرعامل شرکت تکمیل و امضا میشود، تنظیم گردیده است. فرم را به جز مدیرعامل، "قائممقام مدیرعامل"، "صاحب حق امضا" یا "مدیر تصفیه" میتوانند تکمیل و امضا نمایند. در اینصورت لازم است عبارات مدیرعامل در فرم نمونه با یکی از گزینههای فوق جایگزین شده و فرم پس از تکمیل چاپ گرفته شود و به امضای مسئول مورد نظر در شرکت برسد
اگر هنگام انجام مراحل کار به مشکل برخوردید ...
ما نهایت تلاش خود را میکنیم تا مراحل انجام هر روال را به کاملترین شکل ممکن برایتان توضیح دهیم. همچنین سعی میکنیم در توضیحاتمان اصل سادگی را رعایت کنیم تا شما بتوانید با صرف کمترین وقت بیشترین اطلاعات را بدست آورید و هرچه سریعتر به کارتان برسید.
با این حال میدانیم که با وجود تمام سعی و تلاش ما، ممکن است در حین انجام هر روال به مشکلاتی برخورد کنید که در توضیحات ما ذکری از آن نیامده یا احیانا متوجه شوید که بخشی از توضیحات ارائه شده از سوی "چه جوری" اشتباه است. در اینگونه موارد اگر چند دقیقهای وقت بگذارید و با استفاده از ساز و کار "نظر بدهید" در ذیل هر صفحه، مشکلی را که در حین انجام هر روال با آن مواجه شدهاید با ما در میان بگذارید، کمک بزرگی در تکمیل اطلاعات روالهای این پایگاه اطلاعرسانی به ما خواهید کرد. ما تنها با کمک بازخورد شما میتوانیم بهترین راهنما را برای انجام هر روال تدوین نماییم.
لطفا توجه داشته باشید که نظرات درج شده پس از ثبت تنها برای مدیر وب سایت قابل مشاهده خواهند بود. مدیر وب سایت پس از بررسی هر نظر در صورت لزوم، اقدام به انتشار آن در وب سایت خواهد کرد.
کار را به کاردان بسپارید، جنس را از اهلش بخرید ...
کسب و کار "چه جوری" برپایه جذب تبلیغات و نمایش آن به مخاطبین این وب سایت میگردد. در ادامه میتوانید تبلیغات کسب و کارهایی را که مایل به معرفی خود در این صفحه بودهاند، مشاهده کنید. اگر مطالب "چه جوری" را مفید میدانید، با بازدید از صفحات مرتبط با هر تبلیغ به ما در جذب بیشتر و بهتر کسب و کارها کمک کنید.
منابع و مستندات
- فرم تعهدنامه ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی مربوط به اشخاص حقوقی (دریافت از چهجوری)
شناسنامه مطلب
نام مطلب: | دریافت ردیف پیمان قرارداد |
نوع مطلب: | روال |
نام سازمان مرتبط: | سازمان تامین اجتماعی |
رده موضوعی: | قراردادها |
کد مطلب: | TE06 |
تاریخ آخرین بروزرسانی: | آبان ماه 1399 |
تاریخ بعدی کنترل اطلاعات: | دی ماه 1399 |