کسبوکارها تاکنون برای دریافت دستگاه کارتخوان (POS) مستقیما به شرکتهای ارائهدهنده خدمات پرداخت الکترونیکی مراجعه میکردند و پس از طی مراحل اداری نهچندان پیچیده، میتوانستند با دریافت این دستگاه اقدام به استفاده از امکانات این ابزار کارآمد بنمایند. اما به نظر میرسد این روال بزودی کمی دستخوش تغییر خواهد شد. مطلع شدهایم که بزودی کلیه متقاضیان دریافت دستگاه کارتخوان لازم است تا پیش از ثبت درخواست خود نزد شرکتهای ارائهدهنده خدمات پرداخت الکترونیکی، با مراجعه به سازمان امور مالیاتی کشور این سازمان را از قصد خود برای بکارگیری دستگاه کارتخوان در کسبوکارشان آگاه نمایند.
شرکتهای ارائهدهنده خدمات پرداخت الکترونیکی خود را آماده میکنند تا از این پس با دریافت کدی از سوی سازمان امور مالیاتی، اقدام به پذیرش درخواست کارتخوان از سوی متقاضیان نمایند و بدون دریافت این کد از متقاضی، مجاز نخواهند بود تا در این زمینه به وی خدمتی ارائه نمایند.
تا پیش از این سازمان امور مالیاتی در سامانههای خود بخشی از صنوف کشور را ملزم کرده بود تا مشخصات دستگاه کارتخوانشان را "پس از دریافت و آغاز بکار کارتخوان"، نزد این سازمان ثبت و اعلام نمایند. حالا اما به نظر میرسد برای ساماندهی بیشتر امور مربوط به پرداخت الکترونیک در سطح کشور، بزودی این روال دریافت اطلاعات به مرحله پیش از تقاضای دستگاه منتقل شده و احتمالا طی آن این سازمان کنترلهایی مبنی بر مجاز بودن یا نبودن متقاضی برای دریافت و استفاده از دستگاه کارتخوان، اعمال خواهد نمود.
چه جوری تلاش میکند تا با دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، شما را در جریان جزئیات این روال جدید قرار دهد.