چه جوری بفهمیم دفترچه بیمه‌مان اعتبار دارد؟

    برای اینکه از اعتبار دفترچه بیمه‌ درمانی خود مطلع شوید، می‌توانید با استفاده از روش‌های غیرحضوری مختلفی که سازمان تامین اجتماعی برای این منظور درنظرگرفته، از سازمان استعلام کرده (استعلام استحقاق درمان) و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ دریافت کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

    همچنین مراکز درمانی، داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی نیز می‌توانند اعتبار داشتن دفترچه بیمه بیمه‌شدگان را به یکی از همین روش‌ها استعلام کنند و براساس پاسخ دریافت شده اقدام به ارائه خدمات به ایشان بنمایند.

    سامانه‌های استعلام استحقاق درمان به نحوی طراحی شده‌اند که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، بیمارستان‌ها و مراکز پاراکلینیک دارا بودن یا دارا نبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام کرده و کد رهگیری لازم برای درج در مدارک درمانی را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

    بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی همچنین می‌توانند با استفاده از این ابزارها علاوه بر اطلاع از اعتبار دفترچه خود در زمان حال، از تاریخ پایان اعتبار دفترچه بیمه درمانی‌شان نیز مطلع شوند.

    روش‌های مطلع شدن از اعتبار دفترچه درمان بیمه‌شدگان (استعلام اعتبار دفترچه درمان) چیست؟

    شما با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید از استحقاق درمان خود یا مراجعان‌تان (اگر ارائه‌دهنده خدمات درمانی به دیگران هستید) مطلع شوید:

    • با استفاده از تلفن همراه (توجه: در هنگام استفاده از این روش دقت داشته باشید که صفحه کلید تلفن همراه‌تان برای ورود اعداد به زبان انگلیسی تنظیم شده باشد):
      • وارد کردن کد دستوری #1*1420*4*: پس از وارد کردن کد، کد ملی صاحب دفترچه را وارد کنید تا وضعیت اعتبار دفترچه صاحب کد ملی به تلفن همراه شما ارسال شود
      • وارد کردن کد دستوری #1666*: پس از واردن کردن کد، عدد ۱ (استحقاق سنجی) را وارد کنید. سپس کد ملی صاحب دفترچه را وارد کنید تا تاریخ اعتبار دفترچه صاحب کد ملی به تلفن همراه شما ارسال شود
    • با مراجعه به وب سایت‌های سازمان تامین اجتماعی:
      • مراجعه به نشانی http://medical.tamin.ir: با فراخوانی این نشانی صفحه‌ای مشابه شکل زیر در اختیارتان قرار می‌گیرد. در این صفحه با وارد کردن کد ملی یا شناسه اتباع خارجی صاحب دفترچه و انتخاب کلید "استعلام"، اطلاعات مربوط به اعتبار دفترچه در اختیارتان قرار می‌گیرد
        استعلام اعتبار درمان در سایت medical.tamin.ir
      • مراجعه به نشانی http://pwa.tamin.ir (اگر با تلفن همراه به اینترنت وصل می‌شوید از این نشانی استفاده کنید): با فراخوانی این نشانی صفحه‌ای مشابه شکل زیر در اختیارتان قرار می‌گیرد. در این صفحه با وارد کردن کد ملی یا اسکن بارکد درج شده بر روی دفترچه بیمه و انتخاب کلید استعلام وضعیت، اطلاعات مربوط به اعتبار دفترچه در اختیارتان قرار می‌گیرد
        استعلام اعتبار درمان در وب سایت pwa.tamin.ir
      • مراجعه به نشانی https://eservices.tamin.ir: در صورتی که در درگاه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اید، می‌توانید با ورود به این درگاه و انتخاب گزینه بیمه شدگان < خدمات درمانی و دفترچه < استعلام برخورداری از حمایت درمانی، از وضعیت اعتبار دفترچه بیمه درمانی خود مطلع شوید

    لطفا توجه داشته باشید، در صورتی که با استعلام به یکی از روش‌های فوق متوجه شدید که دفترچه بیمه درمانی شما اعتبار ندارد لازم است برای پیگیری لازم و رفع مشکل بصورت حضوری به کارگزاری و یا شعبه تامین اجتماعی مرتبط با کارگاهی که در آن اشتغال به کار دارید، مراجعه کنید.

    اگر هنگام انجام مراحل کار به مشکل برخوردید ...

    ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا مراحل انجام هر روال را به کامل‌ترین شکل ممکن برایتان توضیح دهیم. همچنین سعی می‌کنیم در توضیحاتمان اصل سادگی را رعایت کنیم تا شما بتوانید با صرف کمترین وقت بیشترین اطلاعات را بدست آورید و هرچه سریع‌تر به کارتان برسید.

    با این حال می‌دانیم که با وجود تمام سعی و تلاش ما، ممکن است در حین انجام هر روال به مشکلاتی برخورد کنید که در توضیحات ما ذکری از آن نیامده یا احیانا متوجه شوید که بخشی از توضیحات ارائه شده از سوی "چه جوری" اشتباه است. در اینگونه موارد اگر چند دقیقه‌ای وقت بگذارید و با استفاده از ساز و کار "نظر بدهید" در ذیل هر صفحه، مشکلی را که در حین انجام هر روال با آن مواجه شده‌اید با ما در میان بگذارید، کمک بزرگی در تکمیل اطلاعات روال‌های این پایگاه اطلاع‌رسانی به ما خواهید کرد. ما تنها با کمک بازخورد شما می‌توانیم بهترین راهنما را برای انجام هر روال تدوین نماییم.

    لطفا توجه داشته باشید که نظرات درج شده پس از ثبت تنها برای مدیر وب سایت قابل مشاهده خواهند بود. مدیر وب سایت پس از بررسی هر نظر در صورت لزوم، اقدام به انتشار آن در وب سایت خواهد کرد.

    کار را به کاردان بسپارید، جنس را از اهلش بخرید ...

    کسب و کار "چه جوری" برپایه جذب تبلیغات و نمایش آن به مخاطبین این وب سایت می‌گردد. در ادامه می‌توانید تبلیغات کسب و کارهایی را که مایل به معرفی خود در این صفحه بوده‌اند، مشاهده کنید. اگر مطالب "چه جوری" را مفید می‌دانید، با بازدید از صفحات مرتبط با هر تبلیغ به ما در جذب بیشتر و بهتر کسب و کارها کمک کنید.

    شناسنامه مطلب

    نام مطلب: استعلام اعتبار دفترچه درمان
    نوع مطلب: روال
    نام سازمان مرتبط: سازمان تامین اجتماعی
    رده موضوعی: امور کارکنان
    کد مطلب: TE09
    تاریخ آخرین بروزرسانی: آبان‌ ماه 1399
    تاریخ بعدی کنترل اطلاعات: دی ماه 1399
    كليدواژه‌ها:

    نظرات (0)

    هنوز نظری ارسال نشده است

    دیدگاه خود را بیان کنید

    1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
    0 کارکترها
    پیوست (0 / 3)
    انتشار موقعیت

    مشترك خبرنامه ما بشويد ...

    نشاني را بصورت صحيح وارد كنيد
    برای لغو اشتراک خبرنامه به اینجا مراجعه کنید ...

    © كلیه حقوق این وب سایت متعلق به شركت چندرسانه‌ای نگاه امروز است
    استفاده از مطالب این پایگاه اطلاع‌رسانی بدون ذكر منبع مجاز نیست