پس از ثبت شرکت ...

    با ثبت یک شرکت و تولد یک شخصیت حقوقی، ماراتنی آغاز می‌شود تا زیرساخت‌های اداری لازم برای فعالیت بنگاه تازه‌متولدشده فراهم شود. بعضی از این فعالیت‌ها در طول عمر یک شرکت تنها یکبار انجام می‌شوند (مثل دریافت کد اقتصادی از سازمان امور مالیاتی) و برخی دیگر از این فعالیت‌ها بصورت ادواری تکرار می‌شوند (مانند دریافت دفاتر قانونی شرکت که باید هر سال انجام شود). چگونگی انجام این فعالیت‌ها در روزهای ابتدایی پس از تاسیس شرکت، مخصوصا آنها که قرار است بصورت ادواری تکرار شوند، در طول حیات بنگاه اقتصادی اهمیت و تاثیر بسزایی دارند. شما در این دوره زمانی چارچوب قراردادهای خود با کارکنان‌تان را مشخص می‌کنید، شیوه ثبت و ضبط اسناد حسابداری‌تان را انتخاب می‌کنید، ممکن است سرمایه‌گذاری کنید و برای کسب‌وکارتان یک شبکه رایانه‌ای تدارک ببینید و مطمئنا اقدام به خرید مقداری مبلمان اداری خواهید کرد (به هر حال کارکنان هر بنگاه اقتصادی باید ساعات کاری خود را پشت میزهایی بگذرانند و بر روی صندلی‌هایی بنشینند!) انتخاب‌های شما درباره شیوه انجام هریک از این فعالیت‌ها اغلب به مدت طولانی بر روی چگونگی فعالیت کسب‌وکار شما تاثیر خواهند گذاشت. به همین خاطر است که در این وب سایت تلاش کرده‌ایم تا در رابطه با هریک از فعالیت‌ها و تصمیم‌های لازم برای به راه انداختن و هدایت یک کسب‌وکار استاندارد، توضیحاتی را گرد آوریم و اطلاعات و تجربیاتی را مستند کنیم تا شما بتوانید قبل از تصمیم‌گیری و اقدام در هر زمینه، هرطور که صلاح می‌دانید از این توصیه‌ها و راهنمایی‌ها استفاده کنید.

    آنچه در ادامه می‌آید فهرستی از فعالیت‌هایی است که معمولا با ثبت هر شرکت و شروع به کار یک کسب‌وکار، باید انجام شود. این فهرست نقشه راهی است که شما می‌توانید با استفاده از آن، زیرساخت اداری مورد نیاز کسب‌وکارتان را ایجاد کنید. ما این فهرست را به مرور تکمیل خواهیم کرد. بنابراین اگر از نظر شما فعالیتی در این فهرست جاافتاده، با استفاده از امکان موجود در انتهای صفحه آن را به ما یادآوری کنید تا بتوانیم این نقشه راه را برای هر کسب‌وکار و سلیقه‌ای تکمیل نماییم:

    اقدام‌هایی که باید پس از ثبت یک شرکت انجام دهید:

    • ارتباط با سازمان‌های قانونی
    • تنظیم ارتباط شرکت با نیروی انسانی
    • ساماندهی امور مالی شرکت
      • طراحی سیستم مورد نیاز برای ثبت اسناد هزینه‌ها و درآمدهای شرکت
      • افتتاح حساب (یا حساب‌های) بانکی برای شرکت
      • دریافت دفاتر قانونی شرکت
      • ...
    • اطلاع‌رسانی و تبلیغات
      • طراحی نشانه/لوگو برای شرکت
      • طراحی و آماده‌سازی مهر شرکت
      • چاپ کاغذ با سربرگ و دیگر اقلام مورد نیاز شرکت (کارت ویزیت، پاکت، ...)
      • چاپ فاکتور/صورتحساب برای شرکت
      • طراحی و آماده‌سازی پایگاه اطلاع‌رسانی (وب سایت) شرکت
      • ...
    • تدارک محل استقرار شرکت
      • خرید یا اجاره فضایی برای استقرار شرکت
      • تجهیز فضای شرکت با مبلمان مورد نیاز
      • ...
    • فناوری
      • تهیه خط تلفن و شیوه استفاده از آن در فضای اداری شرکت
      • انتخاب و خرید رایانه و دیگر ماشین‌های اداری مورد نیاز
      • انتخاب و خرید نام دامنه و میزبان وب برای شرکت
      • طراحی و آماده‌سازی شبکه رایانه‌ای شرکت
      • انتخاب و خرید اشتراک ارتباط با شبکه اینترنت
      • ...

    مشترك خبرنامه ما بشويد ...

    نشاني را بصورت صحيح وارد كنيد
    برای لغو اشتراک خبرنامه به اینجا مراجعه کنید ...

    © كلیه حقوق این وب سایت متعلق به شركت چندرسانه‌ای نگاه امروز است
    استفاده از مطالب این پایگاه اطلاع‌رسانی بدون ذكر منبع مجاز نیست